impulsecreator
zenei magazin
:: drum & bass
:: breaks, dubstep
:: hip hop, electronica
impulsecreator.hu




IPC ProFiles
Snaper - The Fear EP [IPCPROF001]
snaper fear ep Egy új kiadó, egy új tehetség, duplán is bemutatkozás az első IPC ProFiles megjelenés. Snaperről eddig nem hallhattunk, de emberünk most előbújt a sötétségből. Hogy mit hozott magával? Félelmet. És egy kis fényt, amely nem csak a label, és az előremutató, egyéniséggel bíró drum & bass, de a szóban forgó fiatal tehetség előtt is új utakat világít meg.
Az ImpulseCreator, online zenei magazin hétéves fennállásának újabb nagy eseményéhez érkezett, útjára indítjuk az IPC ProFiles netlabelt. A kiadó, mint neve is mutatja kizárólag az internet és a számítógép adta terjesztési módban gondolkodik, 320 kbps kódolású mp3 file-okat kínál a hallgatóknak és a DJ-knek.
Az IPC ProFiles beindításával célunk, hogy felkaroljunk olyan tehetségeket, akiknek egyelőre más lehetőségük nincs a bizonyításra, de mi közönségérettnek tartjuk általunk kiadott számaikat; valamint már ismert zenészek nekünk tetsző, de valamiért kiadatlan zenéit bemutathassuk. A névből adódik, hogy a művészt a megjelenéssel egy időben be is mutatjuk a hallgatóságnak.
Az IPC ProFiles tág értelemben vett drum and bass kiadó, nem teszünk különbséget a különböző stílusirányzatok között. Nem fogunk rendszeresen jelentkezni, mindig csak akkor, ha megtaláltuk a következő zenét, amelyet méltónak érzünk arra, hogy kiérdemelje az IPC ProFiles támogatását. Mennyiség helyett minőséget szeretnénk közvetíteni.

ipc profiles Snaper - The Fear EP
(IPCPROF001)


A. Fear
MP3 320k | 16.4MB

B1. The Light
MP3 320k | 19.3MB

B2. No Way
MP3 320k | 15.5MB


artwork (1024x768 jpg)
cd sleeve (1280x1024 jpg)

full release (zip)

Véleményeket, észrevételeket ide!

Creative Commons License
Ezt a művet Creative Commons licenc alatt tették közzé.


Azt hiszem nem tévedek, ha azt mondom, drum & bass berkeken belül szinte ismeretlen a neved. Kezdjük egy kis bemutatkozással, ki is valójában Snaper?

Ki is Snaper? Hát igen, talán döntsétek el az alapján amit majd hallotok. Komolyra fordítva a szót, egy 20 éves srác vagyok, aki még tanul, a szüleinél lakik és imádja a zenét.

Mikor kezdtél el foglalkozni a zenével? Egyáltalán, hogy kezdtél el d&b-t írni? Mi inspirált?

snaperMár kisgyermek koromban is érdekelt a zene, persze ezek csak olyan zenék voltak, amiket a rádióban vagy a szüleim lemezgyüjteményében találtam. Az elektronikus zenével először '96-'97 körül kerültem kapcsolatba, amikor a német overground Brooklyn Bounce nevű csapatnak megjelent az első albuma. Elkezdtem ilyen jellegű zenéket hallgatni, keresni, innen pedig már csak egy lépés volt az első Freee Magazin megvétele, amivel megnyílt előttem az undergorund világ. Mindig is zenével akartam foglalkozni, ezt valamikor 14 éves koromban kezdtem, amikor egy karcos PC-X CD-n rátaláltam a Fasttracker 2-re. Először természetesen egyszerűbb "tucc-tucc" jellegű szörnyűségeket kreáltam, de egy idő után elkezdett érdekelni a tört ütem. Mi inspirált? Hát arra, hogy zenét írjak, az a megfoghatatlan alkotási vágy, ami ott van minden művészben, mindenkiben, aki egyszerűen le akar tenni valamit az asztalra. A d&b pedig csak egy kifejezési forma. Van aki fest, van aki rajzol, van aki szobrászkodik és van aki zenél.

A három felvétel alapján is biztosra veszem, hogy sokan felkapják majd a fejüket. Hol volt ez a srác eddig? Úgy tűnik, nem nagyon törekedtél arra, hogy d&b körökben feltűnj.

Hát igen, nem nagyon volt semmi ami buzdított volna arra, hogy kiadókat keresgéljek, merthogy nem is ez a célom, nem a haszonszerzési vágy hajt, igazából az elismerés az, ami számomra fontos. Próbálkozásaim voltak, de sajnos volt egy-két olyan arc, aki elvette ezektől is a kedvemet, főleg IRC-en, mivel Magyarország kicsit el van maradva az "internetes illemben" (divat másokat fikázni, sajnos). Szóval úgy gondoltam, amíg technikailag nem vagyok megelégedve a zenéimmel addig inkább nem is piszkálom ezt a témát. Hozzáteszem, ma sem vagyok megelégedve a minőséggel, de most már legalább vannak, akik buzdítanak.

Azóta egyre több pozitív visszajelzést kapsz, illetve hazai DJ-k elkezdték játszani néhány zenédet is. Szerintem ahhoz, hogy valaki elinduljon egy úton, meg kell mutatnia magát, meg kell keresnie a megfelelő embereket, akiktől megkapja ezt a fajta támogatást. Nyitottabbá, bátrabbá tesz-e mindez?

A pozitív visszajelzéseknek természetesen nagyon örülök, és annak is, hogy talán felcsendülnek ezek a track-ek esetleg bulikban... Tényleg nagyon sokan segítenek, amit most itt meg is köszönök mindenkinek, nem szeretnék mindenkit felsorolni, mert nem lenne elég a hely.
Igen, talán mondhatni bátrabb lettem, de ez nem azt jelenti, hogy elszálltam vagy ilyesmi. Ugyanaz vagyok, mint régen, csak kicsit máshogy nézem a dolgokat, mind technikailag, mind egyszerű emberként.

Most, hogy kiálltál a nyilvánosság elé, és egy-egy kiadvánnyal a hazai és a nemzetközi színtéren is felbukkansz, vátoznak-e a céljaid, hozzáállásod a zenéléshez?

snaperNem nagyon. A célom ugyanaz, a félelemkeltés. Tudom ez kicsit hülyén hangzik, de így van. Sokan foglalkoznak zenével, sokan mondják, hogy érzelmeket, érzéseket, gondolatokat akarnak átadni, de én ezekből a zenékből pont az egyik legfontosabb, legdominánsabb emberi érzést hiányolom, a félelmet. A zenéhez való hozzáállásom sem változik: mindig tökéleteset, maximálisat alkotni, mert valljuk be, manapság annyiféle zene jelenik meg és ezek közül annyira soknak nem lenne szabad megjelennie.








Nem tudok szép dallamokat írni, mert elkezdek valami zongoratémát sok visszhanggal mondjuk, 10 perc után azon gondolkodom, hogy kellő zajokkal el lehetne érni egy bár hatását, ahol egy bárzongorista nyomja. Ebből meg már jön kb. két perc múlva, hogy lőjjük le azt a zongoristát és legyünk darkok.

Biztosan vannak viszont, akik mást szeretnek a zenéidben, és nem a félelem, vagy a sötétség az, ami megfogja őket. Szerinted őket mi érinti meg? Ezt egyfajta félreértelmezésként fogod fel, vagy elfogadod, hogy többféleképpen is hatnak a zenéid?

Nem fogom fel félreértelmezésként, nekik egyszerűen ez jön le, mindenkinek más. Én félelmet, sötétséget akarok kiváltani belőlük és ha van akiben nem sikerül az sem baj, valamit akkor is érzett, remélem. Mi érinti meg őket? Nem tudom, talán az a furcsaság ami körüllengi a dolgaimat, az ilyen szétszedett groove-okat vagy zajokat. Komolyan nem tudom, mindenkinek más... Remélem félnek picit azért (nevet), vagy legalább elvariálnak kicsit a sötétebb dolgokon is.

ren
Amikor először hallottam Snaper zenét (a Symmetrie-t), azonnal éreztem, hogy ez egészen más, minőségi, átgondolt. Meglepett, hogy mennyire kiforrott. Bennem nem félelmet ébresztenek ezek a zenék, inkább érdekesnek, progresszívnak érzem őket. Ha Snaper elérné a célját, nem játszanám a munkáit... én nem szeretek félni :) Szívesen mutatom meg hallgatóimnak az újabbnál újabb számait és őszintén remélem, egyre több elismerés éri ezt a bolondos srácot. ~ Ren, Töréspont

Mennyire követed a szcéna történéseit? Kiket tartasz nagyra, kik a példaképek és miért?

Ez érdekes, mert nem foglalkozom a szcénával nagyon behatóan, mondhatni szinte semmennyire. Nem akarom hogy a divat befolyásolja a zenémet, szeretnék olyat adni, amit nem csak 2006-ban lehet meghallgatni, hanem mondjuk öt, tíz év múlva is. Példaképek? Vannak, de közülük sokan sajnos már csak árnyékuk önmagunknak. Akiket még ma is nagyon nagyra becsülök, főleg technikai tudásuk miatt, az Optical, Venetian Snares, Aphex Twin, Matrix, Trace, Panacea. Ők halhatatlanok szerintem.

Egy-két éve még egészen más stílusú zenéket írtál, mi alapján fejlődik a stílusod? Te hogyan jellemeznéd a legújabb zenéidet?

Igen, egészen mások voltak, sokkal gyorsabbak (190BPM-es átlag tempó), viszont sokkal lágyabbak - keresi az ember önmagát. Azt, hogy mi alapján fejlődik a stílusom, azt nem tudom, csak úgy haladok előre az úton. Mondjuk szerintem ez az én stílusom, ez a sötét, "soklépéses" valami. Hogyan jellemezném az új track-eket? Igazi snaperes dolgok. Egyébként az Exegene-en kijövő 'Etron' kapcsán a Cube egyik írásában láttam a Subvert Central fórumon hogy "dirty psychotic drumfunk breakcore"-nak keresztelte a stílusomat, de szeritnem inkább illbient és drum and bass keveréke, sok és nagyon tört dob, és még több sötét textúra, zajok. Ilyen snaperes...

cube
Snaper Exegene-es zenéjére nem elég jó szó az, hogy hatásos. Az Etron-ban éles zongorafelütések, csipogások és zajok fonódnak aprólékosan egymásba a ropogós amennel és a rothadó, nyers basszussal. Látható, hogy nem szorítja magát semmilyen korlát közé, ahogyan az Etron-ban is tisztán kivehető egy sajátos sötétség értelmezése, a legsötétebb breakcore és kísérleti zenékből merítve. Kétség kívül egy újabb előremutató producerről van szó, akire érdemes figyelni 2006-ban. ~ Cube, Exegene

Eléggé összetett, részletesen kidolgozott, kísérletibb zenéket is írsz. Milyen technikával dolgozol (programok, eszközök)? Van-e bevállt munkamódszered?

snaperIgen, igazából ilyen kísérletibb zenéket írok, de van amikor csinálok valamit a DJ-knek is. Szóval elsősorban otthoni hallgatásra való tune-ok jönnek ki a kezeim közül, de valahogy promotálni kell magam, erre vannak a DJ-k, viszont nekik "monotonabb" ütemű jungle kell. A technikai része az már érdekesebb, ugyanis mostanában fejlesztettem kicsit a házi stúdiómon. Alapvetően PC-n zenélek, hardveres effektekkel, kontrollerekkel kiegészítve. Eddig az Emagic cég Logic szoftverének 5-ös részét használtam Windows alatt, de most váltottam OSX-re, így nemsokára végre Logic 7-ben írhatom a legújabb zenéimet. Igazából bevállt módszerem nincs, de minden zenét ugyanúgy kezdek el írni, először egy kisebb dob szekciót, erre valami basszust, aztán a többi meg csak úgy jön.

Szeretsz filmekből mintázni. Jellemzően sok kiállást írsz a zenéidbe, és rengeteg az atmoszféra is. Fontos, hogy képi hatást keltsenek a zenéid?

Igen, de nem a képi hatás a lényeg, illetve nem kifejezetten. A lényeg a félelemkeltés, és ehhez én ezeket a zajokat használom. Van aki képekkel kelt gondolatokat az emberekben. Olyan gondolatokat, amelyek félelmet idéznek elő. Ilyen például Alfred Hitchcock, de vannak olyan művészek is, akik "karaktersorozatokon", magyarul könyveken keresztül érik el ugyanezt a hatást, mint Stephen King.

Azt akarom elérni, hogy ha valaki meghallgat két-három zenét tőlem, akkor egy darabig ne merjen sötétbe menni. Féljen.

Szeretsz félni?

Szeretem a horrofilmeket, szeretem a horrokönyveket, de nem az ilyen cicivillantós, tiniijesztgetéseket, hanem az igazi, mély dolgokat. És igen, mint minden igazi horrorrajongó, én is a félelem miatt nézem és olvasom ezeket a filmeket és könyveket. A félelem egy igen érdekes érzés, amivel érdemes foglalkozni és én akarok is, de ezt csak akkor tudom maximálisan megtenni, ha ismerem az érzést, kicsit jobban mint mások.

Néhány szerencsés ismerheti a komolytalanabb éned is, Fricike barátoddal közös munkáidon keresztül. DJ-zel is, mondhatni rendhagyó módon teszed ezt is. Mesélj kicsit erről! Egyik oldalon a teknikailag precíz, komoly munkák, másikon komolytalanság, megbotránkoztatás?

snaperFricikéről annyit, hogy ő tényleg egy autista srác. Erről ennyit, neki is vannak jogai. A DJ-zés pedig... talán ez a hobbim, mivel nem űzöm olyan komolyan mint a saját zenék készítését, bár azért itt is ügyelek a koncepcióra, a precizitásra. A komolytalan énem ismerete az csak a közvetlen közelemben élők, lévők kiváltsága. DJ-zés közben az elsődleges dolog nem a félelemkeltés, mivel ez egy buliban nehezen kivitelezhető, nincsenek az emberek olyan alaphangulatban. Bulik, partyk alkalmával a lényeg a megbotránkoztatás, az hogy egymásra nézzenek az arcok, "Jézus, mit csinál ez?". Ezért van az, hogy DJ-ként már nem vagyok bekategorizálható a d&b vonalba. Mikor a pultban vagyok, akkor mindent játszom, legyen az komolyzene, '80-as évek, meselemez, verseslemez, vagy akármilyen elektronika, az utóbbiból nem csak d&b, sőt nem csak törtütem. DJ-ként játszom breakbeat-et, speed garage-t, hip hop-ot, nu jazz-t, triphop-ot, végülis mindent. Emlékszem az első komoly fellépésem alkalmával az előttem játszó srác breakbeat-et nyomott és nem nagyon akartak jönni az emberek. 11-12 körül odaálltam a pult mögé és kockáztattam egy nagyot, felraktam egy Süsü-meselemezt. Mondanom sem kell, már csak az érdeklődés, kíváncsiság miatt is sokan jöttek be a sátorba, pár perc alatt tele lett, onnanttól kezdve merek játszani mindent.

Ez bátor dolog, de mit gondolsz "meddig" működőképes? Úgy értem, ha a munkáid kapcsán a későbbiekben nagyobb bulikra hívnának játszani, akkor ezt már át kellene értékelned.

Az az igazság, hogy nem nagyon veszem komolyan ezt a DJ dolgot, már mondtam az előbb is, hogy ez ilyen hobbi dolog. Szóval nem igazán az a célom, hogy nagyon belemenjek ebbe a partykultúrába, mert sokkal jobban bejön az otthonülős téma, hamarabb ülök le a gép elé a kényelmes fotelba, minthogy elmenjek valahová.
A nagyobb bulikról meg annyit, hogy ott azért figyelnék magamra (nevet), de a T. Raumschmiere gyerek is rendszeresen szétveri a live act-ek alkalmával a cuccait, szóval én még finom vagyok. Majd ha lemezeket török a fejemen! Meg nagyobb bulikon inkább már live dologban gondolkodom...

Két netlabeles kiadvánnyal mostmár túl vagy a legfontosabb dolgon, ami egy producer pályafutásában az egyik legfontosabb pillanat - ez a debütálás. Mik a terveid a jövőre nézve, hogy alakul majd a folytatás?

Hát igen, ezen nagyon sokat gondolkozom mostanában. Majd meglátjuk, nem akarok semmit elkapkodni, mert ugye egyenlőre itt van a suli, ami most nagyon kemény, vizsgaidőszak. Meg ugye meg akarom várni, hogy milyenek a visszajelzések. Örülök, hogy az IPC-n első lehetek, remélem, hogy még lesz itt valamim. Talán egy album, de ez tőletek függ. Megmondom őszintén az Exegene-es kiadványtól félek kicsit. Nagyon sok helyen látok Exegene zenéket DJ listákon, szóval picit sok ez nekem egyszerre. Eddig nem kaptam ilyen nagy teret (nevet) De jó érzés! A folytatás meg zene, zene, zene. Suliban meg mindenféleképpen az informatika terén szeretnék tanulni tovább és tovább, talán valami multimédia vagy ilyesmi, zeneközeli témában. Majd meglátjuk... És köszi mindent, mindenkinek, aki a kiadvány létrejöttében valamilyen formában segített. Köszi!

Kitekintő:
Snaper @ myspace
IPC ProFiles @ myspace
Exegene
IPC ProFiles, 2006.04.18